25.10 | g. 19.00 | Galeria Miejska bwa w Bydgoszczy (Gdańska 20) |
KUP BILET
Teatr Polski w Bydgoszczy
reżyseria Adam Orzechowski
tekst Tomislav Zajec
tłumaczenie z języka chorwackiego na język polski Gabriela Abrasowicz
tłumaczenie z języka chorwackiego na język angielski Marine Veverec
występują Mirosław Guzowski, Marian Jaskulski, Dagmara Mrowiec-Matuszak, Filip Lasota, Katarzyna Pawłowska, Patrycja Paczkowska, Katarzyna Kaźmierczak i Marzena Nieczuja-Urbańska
asystentka reżysera Magdalena Niedźwiecka
„Znikanie” Tomislava Zajeca rzuca światło na pozorną harmonię życia rodziny, ukazując przy tym pęknięcia, w których odkrywamy skrywane sekrety z przeszłości. Karlo jest wybitnym naukowcem, wzorowym mężem i ojcem, ale nie tylko. Jego prawdziwą naturę poznajemy w spotkaniu z Marko, chłopcem cierpiącym na głuchotę, którego wewnętrzne piekło spowija cisza, powoli sprawiając, że znika. Cisza, obojętność, ucieczka od odpowiedzialności stanowią część tej wstrząsającej opowieści. Tomislav Zajec buduje napięcie dramatyczne splatając kilka wątków i relacji, stopniowo odsłaniając pełną przemocy prawdę stojącą za naukowym obozem dla chłopców. Autor wykorzystuje przeplatanie się dialogów i monologów w nielinearności czasu, by zbudować niezwykłą strukturę dramatyczną, która rozwija się przed nami niczym trzymający w napięciu kryminał.
ENG
THE VANISHING
25.10 | 7 p.m. | Galeria Miejska bwa w Bydgoszczy (Gdańska 20)
Teatr Polski w Bydgoszczy
directed by Adam Orzechowski
author Tomislav Zajec
translation from Croatian to Polish Gabriela Abrasowicz
translation from Croatian to English Marine Veverec
cast Mirosław Guzowski, Marian Jaskulski, Dagmara Mrowiec-Matuszak, Filip Lasota, Katarzyna Pawłowska, Patrycja Paczkowska, Katarzyna Kaźmierczak i Marzena Nieczuja-Urbańska
director’s assistant Magdalena Niedźwiecka
“The Vanishing” by Tomislav Zajec talks about a modern family that appears to be harmonious, yet under the surface there are gaps through which we gradually discover what has happened in the past. Karlo is a renowned scientist, model husband and father, but he is more than just that. We discover his predatory nature through Marko, a boy with hearing impairment whose inner hell is covered with silence, slowly turning him into a disappearing person. Omission, indifference, escape from reality are just some of the elements of this soul-stirring work. Through several mutually intertwined lines of the plot and relationships, Tomislav Zajec gradually builds dramatic tension, revealing the truth about the abuse in the science boy camp. In scenes in which dialogues change with monologs in temporal discontinuity, Zajec builds an unusual dramatic structure that unfolds before us like a crime novel.