11.11 | g. 20:00 | COURO MACIÇO LIVE CONCERT

11.11 | wtorek | g. 20:00 | Klub Eljazz (ul. Kręta 3)
KUP BILET

Couro Maciço ożywia brazylijskie rytmy z dziką energią rock’n’rolla. Juliano Mendes i Luma wychodzą na scenę, łącząc zabumbę, gitarę elektryczną i żywe eksperymenty muzyczne, by tchnąć nowe życie w klasyczne utwory forró, nadając im odważne, nowoczesne brzmienie.

To muzyczna podróż przez rytmy mistrzów takich jak Luiz Gonzaga, Dominguinhos i Alceu Valença, przedstawiona na nowo, z mocnymi gitarami, pulsującym rytmem i odrobiną „skórzanej” (couro maciço) pewności siebie. Ich muzyka łączy bogactwo brazylijskich tradycji z energią współczesnego miasta, mieszając złożone rytmy z prostymi, chwytliwymi melodiami.

Czerpiąc z inspiracji takich jak manguebeat, czy eksperymentalne brzmienia Lenine’a i Marco Suzano, Couro Maciço stawia na artystyczną wolność, tworząc progresywne, taneczne i pełne werwy doświadczenie forrock’n’rolla – w pełni couromacistyczne.

Trwający około 75 minut koncert to prawdziwe święto wyobraźni, rytmu i nieograniczonych możliwości brazylijskiej muzyki.

[ENG]

Couro Maciço brings Brazilian rhythms to life with raw rock’n’roll energy. Juliano Mendes and LuMa take the stage, blending zabumba, electric guitar, and live experimentation to transform classic forró songs into a bold, modern sound.

Journey through the grooves of icons like Luiz Gonzaga, Dominguinhos, and Alceu Valença – reimagined with weighty guitars, rhythmic precision, and a touch of solid leather (couro maciço) attitude. Their music balances the richness of Brazil’s deep-rooted traditions with the urgency of urban life, mixing complex rhythms with melodies simple enough to whistle.

With influences ranging from manguebeat to the experimental sounds of Lenine and Marco Suzano, Couro Maciço embraces artistic freedom, delivering a progressive, swinging, and raw forrock’n’roll experience — truly couromacistic.

Running 1h15, this show is a celebration of imagination, rhythm, and the uncharted possibilities of Brazilian music.

JULIANO MENDES

Fot. Marcelle Cerutti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Juliano Mendes studiował sound design w SP Escola de Teatro, grę na gitarze klasycznej w EMESP Tom Jobim oraz literaturę na FFLCH-USP.

W teatrze pracował jako projektant dźwięku przy spektaklach takich jak „Imagem Ausente” – wspieranym przez program VAI i skierowanym do osób z niepełnosprawnością wzroku; jako badacz i kompozytor oryginalnej ścieżki dźwiękowej do młodzieżowego przedstawienia „Outras Origens do Mundo” – realizowanego w ramach programu PROAC; jako gitarzysta w musicalu „Bertoleza”, nagrodzonym przez APCA tytułem Najlepszego Spektaklu 2020; oraz jako zabumbista w przedstawieniu „Monga” (nagroda Shell za Najlepszą Reżyserię, 2024, oraz ZKB Prize na Theater Spektakel w Szwajcarii, 2025).

Jako kompozytor został wybrany przez MIS – Muzeum Obrazu i Dźwięku do udziału w laboratorium artystycznym oraz nagrań w ich studiach. Brał także udział w ważnych festiwalach muzycznych, takich jak FAMPOP Avaré i Krajowy Festiwal Piosenki.

Był członkiem kolektywu SP Forró, gdzie zgłębiał świat tej muzyki od środka, zarówno poprzez badania, jak i występy na scenie, dzieląc ją z artystami takimi jak Enok Virgulico, Trio Sabiá i inni mistrzowie tej kultury.

Juliano Mendes studied Sound Design at SP Escola de Teatro, Classical Guitar at EMESP Tom Jobim, and Literature at FFLCH-USP. In theater, he worked as a sound designer on projects such as “Imagem Ausente” — supported by VAI and aimed at people with visual impairments; as a researcher and original soundtrack composer for the youth theater production “Outras Origens do Mundo” — supported by PROAC; as a guitarist in the musical “Bertoleza”, awarded Best Show by APCA in 2020; and as a zabumba player in “Monga” (Shell Award for Best Direction, 2024, and ZKB Prize at Theater Spektakel, Switzerland, 2025).

As a composer, he was selected by the MIS – Museum of Image and Sound – to participate in a laboratory and record in their studios; he also took part in important festivals such as FAMPOP Avaré and the National Song Festival. He was a member of the collective SP Forró, where he researched and experienced this musical universe firsthand, sharing the stage with artists like Enok Virgulico, Trio Sabiá, and other masters of this culture.

LuMa

Fot. Marcelle Cerutti

LuMa to muzyk i artysta dźwięku z São Paulo w Brazylii. Ukończył Sound for Theater w SP Escola de Teatro (2019–2020) oraz reklamę na Uniwersytecie Mackenzie (2012–2015).

Jego główne pole artystycznych poszukiwań to brazylijska gitara – eksploruje tradycyjne rytmy i akcenty, tworząc jednocześnie nowoczesne i eksperymentalne brzmienie.

W teatrze działa jako dyrektor muzyczny, kompozytor i operator dźwięku na żywo, łącząc eksperyment z opowieścią i performansem.

Pracował przy spektaklach takich jak „E.L.A” (technik dźwięku i operator ścieżki dźwiękowej – ogólnokrajowa trasa w ramach Palco Giratório/SESC i teatrów SESI) oraz „Monga” (dyrektor muzyczny, kompozytor oryginalnej muzyki i operator dźwięku na żywo – spektakl nagrodzony Shell Award za Najlepszą Reżyserię, 2024, oraz ZKB Prize na Theater Spektakel w Szwajcarii, 2025).

LuMa is a musician and sound artist based in São Paulo, Brazil. He holds a degree in Sound for Theater from SP Escola de Teatro (2019–2020) and in Advertising from Mackenzie University (2012–2015). His main artistic research focuses on the Brazilian guitar, exploring traditional rhythms and accents while developing a modern and experimental sound. In theater, he works as a musical director, composer, and live sound operator, combining experimentation with storytelling and performance.

In theater, he has worked on productions such as E.L.A (audio technician and soundtrack operator, national circulation through Palco Giratório/SESC and SESI theaters) and Monga (musical director, composer of the original soundtrack, and live sound operator, Shell Award for Best Direction, 2024, and ZKB Prize at Theater Spektakel, Switzerland, 2025).