Mark Ravenhill – przewodniczący Kapituły

Mark Ravenhill – przewodniczący Kapituły – znany dramaturg, absolwent Bristol University, gdzie studiował anglistykę i dramat. Ravenhill jest jednym z najczęściej wystawianych dramatopisarzy brytyjskiego teatru końca XX wieku oraz XXI wieku. Ma na swoim koncie wiele ważnych osiągnięć. Był artystą stowarzyszonym z National Theatre w Londynie oraz pisarzem-rezydentem w Royal Shakespeare Company. Obecnie pełni funkcję członka zarządu Royal Court Theatre. Sztuki Ravenhilla zostały przetłumaczone na wiele języków i były wystawiane na całym świecie.

Jego debiutancka sztuka „Shopping and Fucking”, miała premierę w Royal Court w 1996 roku. Następnie Ravenhill wydał serię sztuk, które dzieliły punkowy charakter oraz gender-queerową agresję jego debiutu, należały do nich: „Faust Is Dead”, która została wyprodukowana przez Actor’s Touring Company i odbyła ogólnokrajowe tournée w 1997 roku, „Handbag”, która zdobyła nagrodę Evening Standard oraz „Some Explicit Polaroids”. W 1999 roku wraz innymi twórcami z Royal Court Theatre otrzymał nagrodę V Europe Prize Theatrical Realities.

Do jego najważniejszych sztuk należą: „Shopping and Fucking” (po raz pierwszy zagrana w 1996 roku), „Some Explicit Polaroids” (1999), „Mother Clap’s Molly House” (2000), „The Cut” (2006), „Shoot Get Treasure Repeat” (2007) oraz „The Cane” (2018).

[ENG]

Mark Ravenhill – chairman of the Chapter – famous playwright, graduate of Bristol University, where he studied English and drama. Mark Ravenhill is an acclaimed playwright who has held prominent roles in the British theatre scene. He has served as Associate Artist at the National Theatre in London and was the writer-in-residence at the Royal Shakespeare Company. Currently, he sits on the board of the Royal Court Theatre. Ravenhill’s plays have been translated into many languages ​​and performed around the world.

His debut play, 'Shopping and Fucking’, premiered at the Royal Court in 1996. Ravenhill then released a series of plays that shared the punk character and gender-queer aggression of his debut, including: 'Faust Is Dead’, which was produced by Actor’s Touring Company and toured nationwide in 1997, 'Handbag’, which won Evening Standard and 'Some Explicit Polaroids’. In 1999, together with other artists from the Royal Court Theatre, he received the V Europe Prize Theatrical Realities.

His most important plays include: 'Shopping and Fucking’ (first performed in 1996), 'Some Explicit Polaroids’ (1999), 'Mother Clap’s Molly House’ (2000), 'The Cut’ (2006), 'Shoot Get Treasure Repeat’ (2007) and 'The Cane’ (2018).