Przejdź do głównej treści strony

3.10 | 5.10 | 6.10 | Przemiany

godzina:
03.10.2021 17:00 Kup bilet
05.10.2021 19:00 Kup bilet
06.10.2021 11:00 Kup bilet
miejsce: Teatr Polski Bydgoszcz | duża scena
reżyseria
Michał Borczuch
obsada
TEKST I DRAMATURGIA Joanna Bednarczyk
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY Dorota Nawrot
MUZYKA Krzysztof Bagiński
REŻYSERIA ŚWIATŁA Oskar Pawełko
VIDEO Wojciech Sobolewski
KONSULTANT DRAMATURGICZNY Leszek Kogut, Kamil Zalewski, Jan Koplin
PEDAGOG Sebastian Świąder
produkcja Monika Balińska, Lena Tworkowska, Aleksandra Urban
INSPICJENTKA Hanna Gruszczyńska, Zuzanna Prusińska
WYSTĘPUJĄ Dominika Biernat, Halina Rasiakówna, Ewelina Żak, Paweł Smagała, Rob Wasiewicz, Krzysztof Zarzecki, Sara Celler-Jezierska, Michalina Rodak, Małgorzata Witkowska, Karol Franek Nowiński, Jakub Wakar, Michał Sosnowski, Jagoda Szymkiewicz, Olga Ostachowicz, Laura Baranowska, Jagoda Klimkowska, Kacper Zakrzewski, Marcelina Bukowska, Emilia Kubiak, Ksenia Cieślukowska, Kaja Wiechacka, Dawid Łagodziński, Zuzanna Plucińska, Kamil Biła, Martyna Żarnowska
teatr / producent
Teatr Studio, Teatr Polski w Bydgoszczy, Festiwal Mała Boska Komedia w Krakowie, Teatr Łaźnia Nowa
kraj
POLSKA

Dziewczyna strąca z półek antyczne wazony. Chłopak potrąca niewinnych przechodniów, czubkiem głowy
zaczepia o zwisający konar nad wejściem do domu. Dziewczyna rozsadza rzeczywistość bezczelnie
prychając, jednak rzeczywistość udaje, że nic się nie dzieje i konsekwentnie pomija niezborność
taktownym milczeniem. Dziewczyna zachodzi w ciążę, chłopak rozbija auto o przydrożne drzewo,
dziewczyna dostaje się na wymarzone studia, a chłopak postanawia uciec z domu i zamieszkać
z przyjacielem poznanym w klubie.

Dorastanie to wariactwo. Tak naprawdę tylko nastolatek w chwili dojrzewania wie, co ma w głowie. Rosną
kończyny górne i dolne, układ nerwowy nie nadąża za ciągle zmieniającym się kształtem ciała, nie ogarnia
jego współrzędnych, wysyła impulsy na oślep, kompletnie zdezorientowany gdzie kończy się ręka, gdzie
zaczyna kark i głowa? Układ nerwowy tego nie wie, skazując swojego gospodarza na pokraczny taniec
uniemożliwiający spokojne chodzenie. Hormony buzują. Wszystko dzieje się szybko i gwałtownie,
a zmieniają się nie tyle okoliczności, co cały człowiek. Jego ciało i umysł. Na żadnym innym etapie życia
człowiek nie ulega przemianom tak potężnym, jak w okresie dorastania. Czy jednak my się zmieniamy,
czy zdejmujemy maski, które pokazaliśmy ludziom wokół nas? Czy przemiana jest konieczna? Czy
do przemiany konieczna jest samotność?

„Przemiany” Owidiusza są punktem wyjścia dla spektaklu Michała Borczucha, którego głównym tematem
jest dorastanie. Do udziału w tworzeniu przedstawienia zaproszono nastoletnie osoby z Bydgoszczy
i Warszawy oraz wychowanków domu dziecka w Szamocinie, z którymi reżyser rozwijał w ostatnich latach
szereg projektów teatralnych.